Tuesday, August 7, 2012

Parerea mea - Regele Ithacai (Adventures of Odysseus #1) de Glyn Iliffe


Grecia este o tara tulburata, divizata in cetati state, mici regate, care se lupta pentru bogatii, putere si razbunare.
O saga epica ce se desfasoara intr-una dintre cele mai dramatice perioade ale istoriei, Regele Ithacai ne prezinta periplul unui barbat pentru a deveni rege - si legenda.

Parerea mea:
Aceiaşi poveste, altă versiune, dar amândouă sunt adevărate” (cum spunea un personaj dintr-un film). Seria Aventurile lui Odiseu (Adventures of Odysseus) a lui Glyn Iliffe, este povestea războiului troian. Are trei volume, dar povestea nu este încheiată, poate autorul o va mai continua sau poate o va lăsa neterminată precum marele său înaintaş Homer. 

Primul volum, King of Ithaca, este de fapt prologul marii epopei şi prezintă faptele după noile idei care spun că de fapt grecii vroiau oricum să atace Troia, iar Elena era o biată regină chinuită care a fugit cu Paris din dragoste şi nicidecum rapită. Poate aşa o fi fost, iar bătrânul Homer din patriotism a prezentat totul din punctul de vedere al învingătorului.

De data asta povestea este văzută prin ochii unui soldat, un tânăr exilat, Eperitus, ce ajunge în slujba regelui Odiseu (sau Ulise dacă vă e mai cunoscut). Chiar dacă acțiunea în această primă parte se desfăşoară până la plecarea armatei greceşti, băieții vor avea parte de săbii scânteiind şi fetele de suspine de dragoste.

Cartea este bine scrisă şi are un ritm antrenant, încât tinerii cititori, dacă Iliada li s-ar părea obositoare, vor găsi îKing of Ithaca o poveste nepieritoare, uşor de lecturat şi atractivă.

V-o recomand, chiar dacă o să spuneți că l-ați văzut pe Brad Pitt întruchipându-l pe Achile prin vreun film, pentru că este o poveste bine concepută, iar mitul războiului troian dovedeşte că poate străbate mileniile. Şi cine poate spune cu certitudine că este doar o legendă?

G.

5 comments:

Geo. said...

Nimeni nu poate spune ca e o legenda, eu una sunt fascinata de chestiile astea si le consider reale, cu toate ca nu le acord prea multa atentie, ci ma interesez de ele numai cand aud de la altii.
Daca am citit iliada? Da.
Am facut-o acum o suta de ani, insa recent mi-am cumparat cartea - are 800 de pagini si sunt mai multe explicatii decat versuri. Probabil o voi citi/reciti...candva in viitorul apropiat.

Lasand asta deoparte, imi aduc cu drag aminte de filmul cu ulise - retin foarte bine scena din sala armelor cand a facut macel cu fiul sau printre acei porci nenorociti - dar si de ...brad pitt, da! Am imaginea lui bine intiparita in minte, mai ales cand l-a dat gata pe Hector.
Totusi, cred ca mi-ar face placere sa citesc aceasta serie, sa vad cu ce idei noi a venit autorul si sa ma delectez cu niste incaierari pe cinste, menite sa te tina grav in suspans.

G., ma bucur ca Mona are o influenta pozitiva asupra ta! Zau ca ma bucur! =))

A si ...mersi Mona! :*

Jacqline said...

Recunosc ca nu ma dau in vant dupa acest gen de lectura, desi imi place istoria antica si am in biblioteca o multime de carti. Prefer sa vizionez filme si am vazut chiar zilele trecute unul bazat pe aceasta legenda.

Ştefana Alexandra said...

Eu Iliada am încercat să o citesc, da spun încercat pentru că nu am reuşit să o duc la capăt, m-a plictisit îngrozitor. Nu ştiu ce să spun despre această nouă carte, în general poveştile cu greci mă adorm, deşi Legendele Olimpului au fost destul de ok, dar acolo erau zeităţi, alea alea, bine şi în Iliada sunt zei care intervin, dar nu se compară. Oricum nu ştiu dacă această carte e chiar pe gustul meu:-? deşi aş fi curioasă măcar să văd cum începe.

Cristinab said...

frumoasa recenzia, multumim.
momentan nici eu nu ma dau in vant dupa acest gen de lectura dar cred ca inaintand in varsta imi va placea.

mayabijoux said...

M-ar tenta si nu m-ar tenta sa citesc cartea. M-ar tenta pentru ca imi plac legendele, si nu m-ar tenta de frica sa nu-mi placa...
Cat despre recenzia ta @G., foarte buna, ca toate cele de pana acum.

Si soarele e o stea

Bloguri, Bloggeri si Cititori